O bydlení / Design & architektura / Veletrh Ambiente a…
Veletrh Ambiente a nové trendy v designu
Ve čtvrtek 13. února 2007 byl ve Frankfurtu zakončen veletrh AMBIENTE, největší veletrh spotřebního zboží a designu na světě. Za pět dní veletrh navštívilo více než 150 000 návštěvníků (což je o 2% více než v předcházejícím roce) ze 128 zemí.
Fakta o Ambiente 2007
4 604 vystavovatelů z 85 zemí vystavovalo své výrobky a trendy ve třech segmentech:- stolování a kuchyně
- dům, domov a nábytek
- dárky
Letošní Ambiente zaznamenalo nárůst návštěvnosti z Německa i ze zahraničí, obzvláště z Itálie (až 17%), Francie (až 17%), Velké Británie (až 13%) a Ruska (téměř 50%). Celkem asi 42% návštěvníků přijelo na Ambiente ze zahraničí. Celkové shrnutí vyznívá pozitivně: 95% návštěvníků uvedlo, že byli spokojeni nebo velmi spokojeni s průběhem veletrhu, a celkově hodnotí veletrh jako úspěšný - byli zde zastoupeni všichni hlavní dodavatelé a lídři na trhu.
Velkým zdrojem inspirace pro celosvětový obchod bylo udělování nejdůležitějších ocenění za design – kromě Design Award of Federal Republic of Germany a DesignPlus Award byla letos poprvé představena cena Silver Triennial a také Výrobek roku v soutěži plastových výrobků.
“Ambiente goes City” – obchod ve Frankfurtu určuje trendy
Stejně jako v loňském roce společnost Messe Frankfurt v roce 2007 již podruhé spolupracuje se City Forum ProFrankfurt, a to pod hlavičkou „Frankfurt goes City“, a souběžně s největším trhem spotřebního zboží na světě – 40 frankfurtských obchodů vystavuje špičkové produkty z Ambiente.Kampaň „Ambiente goes City“ podněcuje zájem zákazníků o tyto nové výrobky, ale také nabízí obchodu ve Frankfurtu příležitost vybudovat si pozici absolutního propagátora nových trendů,“ uvádí Peters.
Trendy ve stolování – všechno tak zelené…
Zelená – trendová barva léta je k vidění v široké škále odstínů napříč materiály a segm enty, od prostřených stolů, přes domácí doplňky až po kuchyň. Odstíny růžové tvoří doplňkovou barvu léta. Dalšími trendy napříč všemi segmenty jsou dekorace inspirované přírodou a přírodní materiály. Wellness se st ává velmi důležitou součástí soukromé sféry a projevuje se v široké škále produktů od vůní do domácnosti až po kuchyňské vybavení.Living trendy – vysoká kvalita, příroda a snadná údržba
V zařizovacích předmětech jsou jasné trendy směrem ke kvalitě spíše než kvantitě. Poptávka je po vysoce kvalitních materiálech, dobrém provedení a nadčasovém designu. Oproti předcházejícím etnickým trendům získávají různé kulturní vlivy nový význam, a to v kombinaci s Evropskou tradicí. Přírodní materiály jsou stále ve velké oblibě, ale musí být snadno omyvatelné.Pokud jde o barvy, tento rok se zaměřuje na bílou, která může být kombinována s černými grafickými vzory. Podle výrobců bude tento rok stále zářit sytá zelená a červená smíšená se žlutou. Nicméně odborníci tvrdí, že toto období pomine na podzim. Pak vystoupí do popředí modrá a tyrkysová.
Dárkové trendy – oslnivý spíše než obyčejný
Požadovány jsou oslnivé nápady pro dobře známé výrobky: například místo tradiční tapety originální opláštění, nalepovací vzkazy na zrcadlo jako „Toto je můj den“, reproduktory s vlastní fotografií nebo razící známky, které zanechávají osobní poznámky na vázách, kartách nebo dalších produktech. Klasická elegance opět nabývá na důležitosti, a to v segmentech klenotnictví i dekorací. Čisté tvary a jednoduché linie jsou znamením nového minimalismu. Bílá kombinaci s pastelovými a hnědými tóny poskytuje lehkost a svěžest. Jsou silné tendence k tématům pokeru, bingu apod.Autor: Redakce Easyhome, Foto: Messe Frankfurt Exhibition GmbH
Další článek v rubrice - Stelton 21st získal prestižní cenu za design
kuchyně, kuchyňské linky, kuchyně-katalog, kuchyně na míru, kuchyně fotogalerie
koupelny, koupelnový nábytek, koupelny fotogalerie
vytápění, klimatizace, klimatizace do bytu, topení
osvětlení, osvětlení a svítidla
podlahy, podlahové topení
architekti, architektura